2014. július 27.

A firenzei egyház nem fél a reklámoktól!

Reklámokból finanszírozná a firenzei dóm keresztelőkápolnájának felújítását a helyi püspökség, de a polgármester nem engedi, hogy reklámplakátokkal csúfítsák el a város kiemelt műemlékét. A polgármester már az ellen is tiltakozott, hogy a firenzei divathéten a püspökség hagyta, hogy kápolna falaira Emilio Pucci divattervező kendőinek mintáit vetítsék rá.


Reklámokból finanszírozná a firenzei dóm keresztelőkápolnájának felújítását a helyi püspökség, de a polgármester nem engedi, hogy reklámplakátokkal csúfítsák el a város kiemelt műemlékét. A polgármester már az ellen is tiltakozott, hogy a firenzei divathéten a püspökség hagyta, hogy a kápolna falaira Emilio Pucci divattervező kendőinek mintáit vetítsék rá.

 


Dario Nardella kijelentette, hogy nem akar óriás méretű reklámplakátokat látni a keresztelő Szent Jánosról elnevezett kápolna falain.

- Nem fog fehérneműreklám lógni a műemlék épület falán. A dómmal szemközt álló, 1059-ben felszentelt kápolna restaurálásához viszont szponzorok kellenek - replikázott a firenzei püspökség, amely már meg is kötötte a szerződést egy reklámügynökséggel.

 

A firenzei egyház nem fél a reklámoktól!


A keresztelőkápolna külső helyreállítása 1,8 millió euróba (több mint 540 millió forintba) kerül. Ebből négyszázezer eurót tudnának fedezni a kápolnát övező állványokra kitett reklámplakátok bevételével. A püspökség hangsúlyozta, hogy a műemléknek csak húsz százalékát borítanák be plakátokkal, és szigorúan szelektálják a hirdetések tartalmát.

A polgármesteri hivatal engedélye azonban elengedhetetlen, és a püspökség egyelőre felfüggesztette a már megkötött szerződést.

A firenzei keresztelőkápolna a toszkánai város kiemelten védett műemlékei közé tartozik. Dario Nardella már az ellen is tiltakozott, hogy a július elején tartott firenzei divathéten a püspökség hagyta, hogy a 11. századi kápolna falaira Emilio Pucci divattervező kendőinek mintáit vetítsék rá.


MTI