2015. március 3.

Nem érdemes Bécsben bliccelni

Tovább csökkent a bliccelők száma a bécsi tömegközlekedési eszközökön 2014-ben, köszönhetően a 103 eurós helyszíni bírságnak. Az utasok csupán 2,1 százaléka nem tudott érvényes jegyet vagy bérletet felmutatni.


Tovább csökkent a bliccelők száma a bécsi tömegközlekedési eszközökön 2014-ben, köszönhetően a 103 eurós helyszíni bírságnak. Az utasok csupán 2,1 százaléka nem tudott érvényes jegyet vagy bérletet felmutatni.

 


Az elmúlt évekhez hasonlóan tavaly is tovább csökkent az érvényes jegy vagy bérlet nélkül utazók száma a bécsi tömegközlekedési eszközökön. A 2014-ben ellenőrzött 7,9 millió utas közül csupán 2,1 százalék, vagyis 163 ezren blicceltek. Ők viszont a legdrágább jegyet választották: a helyszíni bírsággal 103 eurójukba került az utazás.

 


A Wiener Linien utasszámának alakulása 1995 és 2014 között.


Míg a bliccelők aránya 2004-ben még 4,6 százalék volt, 2009-ben már csak 3,3 százalék, 2013-ban pedig 2,7 százalék. A bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien ügyvezető igazgatója szerint a csökkenő arány mögött az egyre kedvezőbb jegyárak állnak.

 


Az éves bérlet számának alakulása 2005 és 2014 között


A tavalyi év egyébként további rekordokat is hozott a Wiener Liniennek: soha nem utaztak még ennyien a járművein. 2014-ben összesen 931,2 millió utasa volt a bécsi metrónak, buszoknak és villamosoknak, ami 3,5 százalékos növekedést jelent. A korábbi rekordot 2012-ben sikerült elérni 907 millió utassal.

 


A bliccelők számának (piros vonal) és a Wiener Linien vonalain ellenőrzött utasok számának (oszlop) változása 2004 és 2014 között


Szintén rekordot döntött az éves bérletek száma. 2014 végén 650 ezer éves bérlet volt forgalomban, míg 2010-ben még csupán 355 ezer. Ezzel a bérletfajtával napi 1 euróért lehet felszállni a bécsi tömegközlekedési eszközökre.

A tömegközlekedés népszerűségének növekedését a Wiener Linien a lakosságszám gyarapodásával, a szolgáltatás színvonalának folyamatos fejlesztésével valamint a rendkívül kedvező árú éves bérlettel magyarázza. A modern és kényelmes járművek, a nagyobb járatsűrűség és az új metróvonalak mind részei a sikernek. Éppen ezért a Wiener Linien 2015-ben összesen 434 millió eurót fordít a kínálat további fejlesztésére.