2014. március 13.

Felújítási munkák kezdődtek a bécsi autópályán

Nagyszabású felújítási munkálatok kezdődtek Ausztria legforgalmasabb autópályáján, a bécsi Südosttangentén (A23). A munkák várhatóan 2018-ra fejeződnek be és 277 millió euróba kerülnek. Hétköznaponként minden sáv járható lesz.


Nagyszabású felújítási munkálatok kezdődtek Ausztria legforgalmasabb autópályáján, a bécsi Südosttangentén (A23). A munkák várhatóan 2018-ra fejeződnek be és 277 millió euróba kerülnek. Hétköznaponként minden sáv járható lesz.

 


Naponta mintegy 200 ezer gépjármű halad végig Bécs délkeleti összekötő autópályáján, a Südosttangentén (A23), amely 2018-ig négy nagy projekt keretében újul meg. A 277 millió eurós befektetést az osztrák autópálya-kezelő, az ASFINAG finanszírozza, célja a biztonság és a kapacitás növelése. Az 1970 óta működő autópályán ugyanis – a folyamatos bővítések ellenére – gyakran alakul ki dugó, így Ausztria legnagyobb parkolójának is hívják.

 


Copyright MA 29


A felújítási munkák az Erdberger Brücke újjáépítésével kezdődtek el, amelynek mindkét oldalán egy-egy új hidat építenek, hogy forgalomkorlátozások nélkül bonthassák el és építhessék újjá a napi 190 ezres járműforgalommal dacoló hidat. Itt, a Knoten Prater nevű csomópontnál hajthatnak rá ugyanis az A23-ra az Ausztria keleti részéből, illetve Magyarország felől az A4-es autópályán érkező autósok.

Körülbelül egy év múlva, 2015 tavaszán kezdődnek a munkák az A23 egyik legfontosabb szakaszán, a Hochstraße Inzersdorf felüljárón, amelyet eredetileg napi 45 ezres járműforgalomra terveztek – ma napi 145 ezer autó halad át rajta. Az új felüljáró folyamatos forgalom mellett, két szakaszban készül el 2018-ra, leállósávval és 4,5 méter magas zajvédő fallal.

 


Copyright MA 29


A harmadik projektelem, a Praterbrücke felújítása idén ősszel kezdődik, ennek során megújulnak a híd tartóelemei, az acélszerkezete, az útburkolat és a világítás. Ausztria egyik legforgalmasabb hídján főként éjjel és hétvégente kell majd forgalomkorlátozásra számítani, hétköznaponként minden sáv járható lesz a munkák 2016-os befejezéséig.

Irányonként egy-egy sáv lesz viszont csak járható idén júliustól egészen 2017 végéig a Knoten Inzersdorf csomópontnál, amely az A23 és A2 autópályákat köti össze az Altmannsdorfer és a Triester Straßéval. Itt két szakaszban zajlanak majd a munkák.

Az útfelújításokról és aktuális forgalomkorlátozásokról 35 elektronikus információs tábláról tájékozódhatnak angol és német nyelven az autósok az A2-es, A4-es, A21-es autópálya és az S1 gyorsforgalmi út A23-as felhajtóinál.