Csörgő Attila munkái Bécsben

2011. december 23.

Csörgő Attila munkái Bécsben

A magyar művészeti szcéna egyik legbefolyásosabb embere, Csörgő Attila munkái láthatók a bécsi Secessionban. A mobilszobrairól és optikai kísérleteiről ismert művész láthatóvá teszi a láthatatlant.

A magyar művészeti szcéna egyik legbefolyásosabb embere, Csörgő Attila munkái láthatók a bécsi Secessionban. A mobilszobrairól és optikai kísérleteiről ismert művész láthatóvá teszi a láthatatlant.
A festőként végzett, majd intermédiára váltó Csörgő Attila humorral és iróniával fűszerezve szembesíti a szemlélőt természettudományi és technológiai kérdésfeltevésekkel – gyakran váratlan és poetikus eredménnyel. Tudományos és matematikai számításokat alapul véve olyan jelenségeket tesz láthatóvá, amelyeket normális körülmények között az emberi szem egyáltalán nem vagy csak alig érzékel.

Folyamatos kísérletezéssel olyan tudományágakat jár körbe mint a kinetika, az optika vagy a geometria, hogy az érzékelés témakörét kimerítve a valóság felépítéséről értekezzen. Technológiai installációi gyakran mindennapi tárgyakból és anyagokból készülnek, átlátszó rendszereivel pedig a magától értetődőre mutat rá. „Az az alapvető különbség az én munkám és egy mérnök munkája között, hogy én átlátszó rendszereket építek” – magyarázza a művész. „Nem készítek fekete dobozokat, hanem megpróbálom kinyitni a zárt rendszereket – amennyire lehetséges. Még akkor is, ha a mögötte rejlő matematikai számítások vagy koncepcionális gondolatok nem mindig látszanak.”
A kifejezetten a bécsi Secessionban látható kiállítás számára készített „Clock-work” című alkotása például egy kísérleti óramű, amely a fény és mozgás kombinációjáról folytatott kutatásának folytatása. „Időgépe” egyaránt értelmezhető szoborként, térbeli rajzként vagy egy egyszerű tudományos kísérletként.

Csörgő Attila munkái 2012. február 5-ig láthatóak a Secessionban, amely Bécs legrégebbi, kifejezetten a kortárs képzőművészetet a középpontba állító kiállítóhelye. A magyar művész alkotásaival egy időben láthatók a horvát David Maljkovic kollázsai és építészeti installációi valamint Lecia Dole-Recio munkái, aki kollázst, festészetet és rajzot ötvözve maga hozza létre a képet hordozó felületet.