© Hetedhétország - Minden jog fenntartva!
Impresszum - Kapcsolat - Partnerek - Médiaajánlat - RSS - Adatvédelem
Párizsban jönnek a bérelhető villanyrobogók
2015. július 2.
Négyhónapos próbaüzemmel elektromosrobogó-kölcsönző rendszer kezdi meg működését Párizsban a négy éve nagy sikerrel működő első elektromosautó-kölcsönző rendszer, az Autolib és a nyolcéves bérbicikli-hálózat, a Vélib mintájára.
Négyhónapos próbaüzemmel elektromosrobogó-kölcsönző rendszer kezdi meg működését Párizsban a négy éve nagy sikerrel működő első elektromosautó-kölcsönző rendszer, az Autolib és a nyolcéves bérbicikli-hálózat, a Vélib mintájára.
A június 30-tól működő Cityscoot hálózatot, amelyben hetven motor vehető majd igénybe, egy magáncég üzemelteti a fővárosi önkormányzat támogatásával.
Az Auolibbel és a Vélibbel ellentétben a robogóknak nem lesz szükségük kölcsönzőhelyekre, a járművek bárhol a városban leállíthatók, illetve felvehetők.
A rendszer egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével működik. A felhasználó ezen megkeresheti a hozzá legközelebb található motort, és azt lefoglalhatja. A beindításhoz csak egy kódra van szükség, amelyet SMS-ben kap meg a felhasználó, s azt a robogó digitális felületén kell beütnie.
Amennyiben a négyhónapos próbaüzem sikerrel zárul, a szolgáltatás 2016 januártól indul be, ezer motorral.
A kísérleti időszakban a Cityscoot az elektromosautók kölcsönzőhelyein tölti fel a járműveket, azzal a felhasználóknak nem kell foglalkoznia. Később a cég saját töltőállomásokat kíván kialakítani, hogy függetlenítse magát az Autolibtől.
A Cityscoot bérlése negyedóránként 3 euróba kerül.
A párizsi városháza adatai szerint a francia fővárosban 150-200 ezren közlekednek robogóval, s naponta mintegy 480 ezer utat tesznek meg, amelyek átlagos hossza 2,7 kilométer.
A fővárosi önkormányzat egyébként eredetileg egy saját hálózatot kívánt Scootlib néven üzembe állítani. Amennyiben azonban a magánvállalkozás sikeresnek bizonyul, lemond a saját rendszer beindításáról.
MTI
A június 30-tól működő Cityscoot hálózatot, amelyben hetven motor vehető majd igénybe, egy magáncég üzemelteti a fővárosi önkormányzat támogatásával.
Az Auolibbel és a Vélibbel ellentétben a robogóknak nem lesz szükségük kölcsönzőhelyekre, a járművek bárhol a városban leállíthatók, illetve felvehetők.
A rendszer egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével működik. A felhasználó ezen megkeresheti a hozzá legközelebb található motort, és azt lefoglalhatja. A beindításhoz csak egy kódra van szükség, amelyet SMS-ben kap meg a felhasználó, s azt a robogó digitális felületén kell beütnie.
Amennyiben a négyhónapos próbaüzem sikerrel zárul, a szolgáltatás 2016 januártól indul be, ezer motorral.
A kísérleti időszakban a Cityscoot az elektromosautók kölcsönzőhelyein tölti fel a járműveket, azzal a felhasználóknak nem kell foglalkoznia. Később a cég saját töltőállomásokat kíván kialakítani, hogy függetlenítse magát az Autolibtől.
A Cityscoot bérlése negyedóránként 3 euróba kerül.
A párizsi városháza adatai szerint a francia fővárosban 150-200 ezren közlekednek robogóval, s naponta mintegy 480 ezer utat tesznek meg, amelyek átlagos hossza 2,7 kilométer.
A fővárosi önkormányzat egyébként eredetileg egy saját hálózatot kívánt Scootlib néven üzembe állítani. Amennyiben azonban a magánvállalkozás sikeresnek bizonyul, lemond a saját rendszer beindításáról.
MTI
Népszerű
- Falusi ősz
- A Napkirály 10 legszebb műve
- Lenyűgöző látvány, amikor 5000 juh indul útnak a dél-tiroli Schnalstal-gleccseren
- Friss információk 2024: utazási, közlekedési hírek, benzinárak és rendkívüli időjárás
- 666 éve a Magyar Királyságé volt az egész horvát tengerpart
- Egy titokzatos Árpád-házi hercegnőt azonosítottak egy vatikáni kódex főszereplőjeként
- Bastille nap: A Bastille lerombolása az önkényuralom végét jelentette
- Gyönyörű gyerekbarát strandok Olaszországban - megmutatjuk a 15 legjobbat
- A cicák világnapján fényképeztük ezt a bokor alatt hűsölő cicát Kisorosziban
- Drónozás Olaszországban: Ezekről a szabályokról feltétlenül tudnia kell