© Hetedhétország - Minden jog fenntartva!
Impresszum - Kapcsolat - Partnerek - Médiaajánlat - RSS - Adatvédelem
Párizsban jönnek a bérelhető villanyrobogók
2015. július 2.
	Négyhónapos próbaüzemmel elektromosrobogó-kölcsönző rendszer kezdi meg működését Párizsban a négy éve nagy sikerrel működő első elektromosautó-kölcsönző rendszer, az Autolib és a nyolcéves bérbicikli-hálózat, a Vélib mintájára.
Négyhónapos próbaüzemmel elektromosrobogó-kölcsönző rendszer kezdi meg működését Párizsban a négy éve nagy sikerrel működő első elektromosautó-kölcsönző rendszer, az Autolib és a nyolcéves bérbicikli-hálózat, a Vélib mintájára.
A június 30-tól működő Cityscoot hálózatot, amelyben hetven motor vehető majd igénybe, egy magáncég üzemelteti a fővárosi önkormányzat támogatásával.
Az Auolibbel és a Vélibbel ellentétben a robogóknak nem lesz szükségük kölcsönzőhelyekre, a járművek bárhol a városban leállíthatók, illetve felvehetők.
A rendszer egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével működik. A felhasználó ezen megkeresheti a hozzá legközelebb található motort, és azt lefoglalhatja. A beindításhoz csak egy kódra van szükség, amelyet SMS-ben kap meg a felhasználó, s azt a robogó digitális felületén kell beütnie.
Amennyiben a négyhónapos próbaüzem sikerrel zárul, a szolgáltatás 2016 januártól indul be, ezer motorral.
A kísérleti időszakban a Cityscoot az elektromosautók kölcsönzőhelyein tölti fel a járműveket, azzal a felhasználóknak nem kell foglalkoznia. Később a cég saját töltőállomásokat kíván kialakítani, hogy függetlenítse magát az Autolibtől.
A Cityscoot bérlése negyedóránként 3 euróba kerül.
A párizsi városháza adatai szerint a francia fővárosban 150-200 ezren közlekednek robogóval, s naponta mintegy 480 ezer utat tesznek meg, amelyek átlagos hossza 2,7 kilométer.
A fővárosi önkormányzat egyébként eredetileg egy saját hálózatot kívánt Scootlib néven üzembe állítani. Amennyiben azonban a magánvállalkozás sikeresnek bizonyul, lemond a saját rendszer beindításáról.
MTI
		
	A június 30-tól működő Cityscoot hálózatot, amelyben hetven motor vehető majd igénybe, egy magáncég üzemelteti a fővárosi önkormányzat támogatásával.
Az Auolibbel és a Vélibbel ellentétben a robogóknak nem lesz szükségük kölcsönzőhelyekre, a járművek bárhol a városban leállíthatók, illetve felvehetők.
A rendszer egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével működik. A felhasználó ezen megkeresheti a hozzá legközelebb található motort, és azt lefoglalhatja. A beindításhoz csak egy kódra van szükség, amelyet SMS-ben kap meg a felhasználó, s azt a robogó digitális felületén kell beütnie.
Amennyiben a négyhónapos próbaüzem sikerrel zárul, a szolgáltatás 2016 januártól indul be, ezer motorral.
A kísérleti időszakban a Cityscoot az elektromosautók kölcsönzőhelyein tölti fel a járműveket, azzal a felhasználóknak nem kell foglalkoznia. Később a cég saját töltőállomásokat kíván kialakítani, hogy függetlenítse magát az Autolibtől.
A Cityscoot bérlése negyedóránként 3 euróba kerül.
A párizsi városháza adatai szerint a francia fővárosban 150-200 ezren közlekednek robogóval, s naponta mintegy 480 ezer utat tesznek meg, amelyek átlagos hossza 2,7 kilométer.
A fővárosi önkormányzat egyébként eredetileg egy saját hálózatot kívánt Scootlib néven üzembe állítani. Amennyiben azonban a magánvállalkozás sikeresnek bizonyul, lemond a saját rendszer beindításáról.
MTI
Legfrissebb hírek
Népszerű
- Bizarr látványosságok: A leghátborzongatóbb helyek Itáliában
 - Graz adventi vásárai
 - Gyönyörű gyerekbarát strandok Olaszországban - megmutatjuk a 15 legjobbat
 - Itália legszebb karácsonyi vásárai
 - Advent Hallstattban
 - Friss információk 2025: utazási, közlekedési hírek, benzinárak és rendkívüli időjárás
 - Bastille nap: A Bastille lerombolása az önkényuralom végét jelentette
 - 60 éves A muzsika hangja
 - Ferragosto: Amikor Olaszország egész nap nyaral
 - A Napkirály 10 legszebb műve
 


