© Hetedhétország - Minden jog fenntartva!
Impresszum - Kapcsolat - Partnerek - Médiaajánlat - RSS - Adatvédelem
Decembertől közlekedik a Párizst Berlinnel összekötő közvetlen gyorsvasút
2024. szeptember 25.
Az árak a vonatok kihasználtsága szerint alakulnak.
December 16-án nyílik meg a Párizs és Berlin közötti nagysebességű vasútvonal, a nyolcórás útra egy jegy ára 59,99 euróba kerül másodosztályon - jelentette be a francia SNCF Voyageurs és német Deutsche Bahn. A vonatok naponta közlekednek majd a németországi Frankfurt és Karlsruhe, valamint a franciaországi Strasbourg érintésével.
"Ez az első alkalom, hogy egy nappali vonat közvetlenül összeköti Berlint Strasbourggal, az Európai Parlament székhelyével"- hívta fel a figyelmet Michael Peterson, a Deutsche Bahn távolsági szolgáltatásokért felelős vezetője a berlini Innotrans vasúti közlekedési szakvásáron.
Az összeköttetést a német nagysebességű ICE-k (InterCityExpress) fogják üzemeltetni. A vonatok minden nap 11 óra 54 órakor indulnak Berlinből, és 19 óra 54 perckor érkeznek a párizsi Gare de l'Est pályaudvarra. Az ellenkező irányban a vonatok 9 óra 55 perckor indulnak, és 18 óra 03 perckor érkeznek a német fővárosba.
A helyfoglalás október 16-tól lehetséges, az árak a vonatok kihasználtságának függvényében változtatott árképzési rendszer szerint alakulnak. Sem a Deutsche Bahn, sem az SNCF Voyageurs nem tudta előre megmondani, hogy a jegyek mekkora hányadát fogják ténylegesen 59,99 eurós áron értékesíteni (69,99 euró lesz első osztályon a bevezető ár).
"El kell fogadni, hogy ez a nyolcórás utazás egy másfajta életmódot képvisel"
- mondta Alain Krakovitch, a francia SNCF nagysebességű vonatait működtető TGV-Intercités vezetője, miután a legfőbb kihívás a vonatok versenyeztetése a légi közlekedéssel.
A két vasúttársaság mindenekelőtt a környezetvédelmi érveket hangsúlyozza, rámutatva, hogy egy Párizs-Berlin vonalon egy vonat 2 kilogramm szén-dioxidot bocsát ki utasonként, míg egy repülőgép 200 kg-ot.
Az Európai Unió célja, hogy 2030-ig megduplázza, 2050-ig pedig megháromszorozza a nemzetközi nagysebességű vasúti közlekedést a kontinensen, hogy teljesítse az éghajlatvédelmi kötelezettségvállalásait. Michael Peterson szerint ehhez 2050-ig 20 ezer kilométer nagysebességű vasútvonal kiépítésére lesz szükség Európa-szerte.
Ennek az új vasúti folyosónak köszönhetően a Franciaország és Németország közötti napi járatok száma 24-ről 26-ra nő. A két főváros közötti éjszakai vonat újraindítását tavaly decemberben az SNCF és a Deutsche Bahn nagyszabású reklámkampánya kísérte. A szolgáltatás azonban augusztus 12. óta szünetel, és a német vasúti infrastruktúrán végzett munkálatok miatt csak októberben indul újra.
Kapcsolódó hírek
Népszerű
- Friss információk 2024: utazási, közlekedési hírek, benzinárak és rendkívüli időjárás
- Erőművek Éjszakája: Idén 62 erőmű és fűtőmű látogatható
- Advent Hallstattban
- A Napkirály 10 legszebb műve
- Falusi ősz
- Gyönyörű gyerekbarát strandok Olaszországban - megmutatjuk a 15 legjobbat
- Bastille nap: A Bastille lerombolása az önkényuralom végét jelentette
- Lenyűgöző látvány, amikor 5000 juh indul útnak a dél-tiroli Schnalstal-gleccseren
- 666 éve a Magyar Királyságé volt az egész horvát tengerpart
- Lángolnak a hegyek