© Hetedhétország - Minden jog fenntartva!
Impresszum - Kapcsolat - Partnerek - Médiaajánlat - RSS - Adatvédelem
Kitiltják Róma ókori központjából az autókat
2013. június 12.
Ignazio Marino, az olasz főváros hét végén megválasztott főpolgármestere bejelentette, hogy augusztus 15-től gyalogosövezetté teszi Róma ókori központját, kitiltva a járműveket a Forum Romanum és a Colosseum közeléből.
Ignazio Marino, az olasz főváros hét végén megválasztott főpolgármestere bejelentette, hogy augusztus 15-től gyalogosövezetté teszi Róma ókori központját, kitiltva a járműveket a Forum Romanum és a Colosseum közeléből.
Két hónap múlva már csak a tömegközlekedési eszközök, a kerékpárosok és a gyalogosok közlekedhetnek Róma szívében.
A választási kampányban Marino egyik programpontja volt a Forum Romanum és a Colosseum közötti terület védelme. Az UNESCO-világörökség részét képző városrész Róma egyik legforgalmasabb csomópontja: római főpolgármester utoljára 1993-ban próbálkozott az autók kitiltásával, akkor sikertelenül. Eddig nem született megoldás a közlekedés elvezetésére, pedig az évente több mint ötmillió turista látogatta Colosseumnál a szmog mértéke a környezeti felmérések szerint az év minden ötödik napján meghaladja az egészségre veszélyes szintet.
Marino augusztus közepétől vezeti be a gyalogosövezetet, amikor Róma lakosainak többsége szabadságon lesz és minimális lesz az autósforgalom. Az igazi főpróbát azonban a szeptemberi munkakezdés jelenti.
A Legambiente környezetvédelmi szervezet üdvözölte Marino bejelentését, hangsúlyozva, hogy ezt újabb forgalomkorlátozó lépéseknek kell követniük.
Giorgio Piccinato urbanisztikai szakértő a Corriere della Sera napilap szerdai római kiadásában kritikusan nyilatkozott. Hangoztatta, hogy a gyalogosövezet jó ötlet, de Róma központjának lezárásával a város többi részén nő majd a forgalom. Máshol a földalatti közlekedés megoldás, de ez az "ókori" Rómában lehetetlen.
(MTI)
Két hónap múlva már csak a tömegközlekedési eszközök, a kerékpárosok és a gyalogosok közlekedhetnek Róma szívében.
A választási kampányban Marino egyik programpontja volt a Forum Romanum és a Colosseum közötti terület védelme. Az UNESCO-világörökség részét képző városrész Róma egyik legforgalmasabb csomópontja: római főpolgármester utoljára 1993-ban próbálkozott az autók kitiltásával, akkor sikertelenül. Eddig nem született megoldás a közlekedés elvezetésére, pedig az évente több mint ötmillió turista látogatta Colosseumnál a szmog mértéke a környezeti felmérések szerint az év minden ötödik napján meghaladja az egészségre veszélyes szintet.
Marino augusztus közepétől vezeti be a gyalogosövezetet, amikor Róma lakosainak többsége szabadságon lesz és minimális lesz az autósforgalom. Az igazi főpróbát azonban a szeptemberi munkakezdés jelenti.
A Legambiente környezetvédelmi szervezet üdvözölte Marino bejelentését, hangsúlyozva, hogy ezt újabb forgalomkorlátozó lépéseknek kell követniük.
Giorgio Piccinato urbanisztikai szakértő a Corriere della Sera napilap szerdai római kiadásában kritikusan nyilatkozott. Hangoztatta, hogy a gyalogosövezet jó ötlet, de Róma központjának lezárásával a város többi részén nő majd a forgalom. Máshol a földalatti közlekedés megoldás, de ez az "ókori" Rómában lehetetlen.
(MTI)
Népszerű
- A Napkirály 10 legszebb műve
- Friss információk 2024: utazási, közlekedési hírek, benzinárak és rendkívüli időjárás
- Falusi ősz
- Csodagyökér rejtőzik az Alpokban, Kleopátra szépségének is ez volt a titka
- Lenyűgöző látvány, amikor 5000 juh indul útnak a dél-tiroli Schnalstal-gleccseren
- Miért nevezik a cirbolyafenyőt az Alpok királynőjének?
- Az Alpok gyógyítói: mire jó a fenyő illóolaj?
- 666 éve a Magyar Királyságé volt az egész horvát tengerpart
- Gyönyörű gyerekbarát strandok Olaszországban - megmutatjuk a 15 legjobbat
- Bastille nap: A Bastille lerombolása az önkényuralom végét jelentette