» Olaszország

» Olaszország » Emilia-Romagna » Bologna


Ezt a helyet még nem értékelték. Legyél Te az első:

Az autógyár múzeuma bemutatja a Lamborghini történetét.

A vállalatot 1963-ban alapította Feruccio Lamborghini, aki márkajelének Murciélagót, a legendás bikát választotta.

Murciélago 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl, ezért az erő egyik szimbóluma lett. Ráadásul bika volt Feruccio Lamborghini csillagjegye is.

Ferruccio Lamborghini 1916. április 28-án, a Ferrara közelében fekvő Centóban látta meg a napvilágot. Gépészmérnöknek tanult, a második világháború idején a légierőnél szolgált karbantartóként. 1945-ben hadifogságba esett, a következő évben hazatért, és egy kis javítóműhelyt nyitott. Később traktorok gyártásába kezdett, és az 1950-es évek végére a Lamborghini Trattori céget Olaszország egyik neves üzemévé fejlesztette, amely ekkor már klímaberendezéseket és égőket is készített.

Az életvidám vállalkozó szerette a sportkocsikat, és egy alkalommal, amikor a Bologna környéki utakon száguldozva Ferrarijának kuplungja makacskodott, megdöbbenve fedezte fel, hogy az alkatrész szinte teljesen megegyezik azzal, amit ő a traktorjaiba épít be. Ezen feldühödve egy új tengelykapcsoló rajzát tette le Enzo Ferrari asztalára, de az akkor már legendás konstruktőr nem vette jó néven, hogy egy traktorokat gyártó iparos tart neki kiselőadást. Kissé ingerülten távozásra szólította fel Lamborghinit, és azt tanácsolta neki, hogy foglalkozzon inkább mezőgazdasági járműveivel.

A vérig sértett Lamborghini ekkor határozta el, hogy csak azért is megmutatja, hogyan kell igazi sportkocsit gyártani. Szakembereket toborzott, és 1962-ben megalapította az Automobili Lamborghinit, amely márkajelének Murciélagót, a legendás bikát választotta, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl, és az erő egyik szimbóluma lett. (Másrészt Bika volt az alapító csillagjegye is.) 1963-ra elkészítette első modelljét, az orrmotoros 350 GT-t. Az újdonság első nekifutásra egyenértékűnek bizonyult a neves rivális Ferrari termékeivel, de ez nem volt elég a vállalkozó kedvű járműgyártónak, csupán a folytatásra ösztökélte.

A sportkocsi márka újabb fejlesztése, a P400 1965-ben a Torinói Autószalonon debütált. A középmotoros sportkocsialváz különlegessége az volt, hogy a 12 hengeres motor nem helypazarló módon hosszában, hanem keresztben helyezkedett el. Nem is maradt el a hatás: sorra jelentkeztek Lamborghininél a neves olasz karosszériaépítő cégek, jelezvén, szívesen elkészítenék a guruló alváz lemezköntösét. Végül a Bertone kapott megbízást a feladatra, és a fiatal Marcello Gandini, aki addig jobbára éjszakai lokálok berendezéséhez adta a nevét, lapos, arányos, gyönyörű kocsit tervezett. A Miura, amely 300 km/óra fölötti sebességével akkoriban a világ leggyorsabb utcai autója volt, 1966-ban valósággal sokkolta a Genfi Autószalon közönségét, és a hírességek is felfigyeltek a Lamborghinira. 1971-ben mutatták be a merész vonalú Countacht, amelynek két ajtaja felfelé nyílt, és ez a szokatlan megoldás később a márka egyik jellegzetességévé vált, így szerelték aztán a Diablo és a Murciélago típusokat is.

Lamborghini az éleződő versenyben - az efféle autóknak nagyon szűk piaca van - arra kényszerült, hogy érdekeltségeinek többségét 1987-ben eladja a Chrysler gyárnak. Az energiaválság után még traktorgyárától is megvált, és egy 740 holdas birtokon gazdálkodott Umbria tartományban. A Lamborghini nevet viselő luxus sportkocsikat azonban továbbra is gyártották évi mintegy kétszázas szériában. Az öreg Lamborghini már nem érte meg - 1993. február 20-án halt meg Perugiában -, hogy az egykor szebb napokat megért autógyárát 1998-ban megvette a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi, amely "feltámasztotta a dühöngő bikát". A Murciélago néven megjelent új modell 2002-ben három sebességi világcsúcsot is megdöntött. A 100 éve született alapító tiszteletére a gyár nemrég szuperautót hozott létre mindössze negyven példányban. A több mint félmilliárd forintos, 770 lóerős "műalkotást" elkapkodták a vevők.

Az autógyár székhelye Sant'Agata Bolognesében van, amely Emilia-Romagna tartományban Modena és Bologna között fekszik. Itt található a vállalat múzeuma is, amely bemutatja a Lamborghini történetét. Lehetőség van gyárlátogatásra is.

Belépő: 13 euró fő, diákoknak 10 euró/fő
gyárlátogatás 40 euró/fő. Előre be kell Jelentkezni!

Tartomány:Emilia-Romagna
Cím:40019 Sant'Agata Bolognese, Via Modena 12
GPS: 44° 39′ 32.12676″, 11° 7′ 31.15355″
Honlap: http://www.lamborghini.com

Még nem érkezett hozzászólás!

Régióválasztó